> Izzanh -

David Villa - en otrolig spelare jag aldrig glömmer

Denna hemska nyheten hade jag fått höra under en lång tid, men det var inte förrän några dagar sedan, när det väl inträffade, som jag förstod vad det betydde. Fy fan, vad jag har gråtit. Jag vet att jag inte kommer få sig dig varje vecka, och du kommer aldrig mer ha dina rätta färger på tröjan, men du kommer alltid vara David Villa. 

Det är helt sjukt hur du har utvidgat min syn på fotboll och ja, förändrat allt. Du fick mig att börja kolla på spansk fotboll. Jag älskar spansk fotboll. Du fick mig att älska Spanien. Jag hade såklart hört mycket om Barcelona, men själv har jag alltid föredragit landslagsfotboll. Det var du som fick mig att börja kolla på klubbfotboll. Barcelona.

Det är helt sjukt hur du fick mig att börja kolla på världens vackraste fotboll. Det är så synd att du inte längre är en del utav det. Världen har varit så jävla orättvis mot dig. Sedan du fick den där skadan har du inte varit densamma, kanske kommer du aldrig bli den Villa som jag såg VM 2010. Då var du kung, det vet vi. Både du och jag vet det, och framför allt - Spanien vet det! I Barcelona hann du aldrig bli kung, men du kommer alltid vara en legend.
 
Det är helt sjukt att du är min första favoritspelare. Din tröja kommer alltid vara min första. Dina mål kommer alltid vara mina favoritmål. Jag tror ändå på nått sätt att jag tar det hårdare än vad du gör, även fast jag tror att även du har fällt några tårar. Det känns nästan lite som jag skrivet ett avskedd, men det känns ju så. Det känns som att du är det här äldre syskonet som ska flytta hemifrån. Hela Barcelona grejen med fans och spelare är som en andra familj. Vad du än gör - vi kommer aldrig sluta att älska dig.

Tack för allt du har gjort för Barcelona. Jag önskar dig all lycka i världen(du får dock inte vinna över Barca ändå...) och hoppas på att du får mycket speltid i Athletico Madrid, för det är du värt. Du är värd guld, David Villa. Kämpa hårt och håll dig oskadad så ses vi i VM nästa sommar!
 
Jag älskar dig för alltid.
'

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0