> Izzanh -

Låt oss kalla henne Marie, den ovänliga hästägaren.

Jag har tänkt att skriva detta för väldigt länge sedan, men det har liksom aldrig blivit av. Så kom jag och tänka på det häromdagen.
Det hände när jag var på ridläger förra sommaren. "Lägerledare", låt oss kalla henne Marie, var lite... speciell, dock är det inte hennes beteende jag tänkte tala om.
Hon hade en dressyrhäst, eller hon har nog fortfarande den ;) Marie hade då ett ganska stark bett på sin häst, så då frågade jag vänligt varför. Maries argument kommer jag inte ihåg, men jag kommer ihåg att hon skrattade och sa att hästen inte trivdes på det. Skrattade. Hur kan man skratta åt någonting ens häst inte trivs med? Och framför allt vill man fråga henne detta; VARFÖR ANVÄNDER DU DET BETTET DÅ?
Jag är så j*vla, ursäkta ordvalet, trött på att folk inte lyssnar på sina hästar. Hur svårt kan det vara? Om du märker att hästen inte trivs, gör någonting åt det! Det är ännu värre om du märker det, och inte gör någonting åt det.
Marie, sådana som du borde inte få ha en egen häst.

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0