> Izzanh -

Utvärdering Klubbdressyr 25 september

Utvärdering Klubbdressyr 25 september

Först var det klass två – LC:1. Där red jag Shakkan. Det gick sådär. Hon var sjukt seg! Som vanligt ville hon efter halten klia sig -.- Vi fick säkert längre poäng för det. Mina ben rakt upp i luften genom värsta ponnysparkarna var väl inte snyggast heller, hehe... Jag måste få hennes grundtempo högre så att hon orkar bära upp sig själv. Särskilt i galoppen. Där bara springer hon med huvudet rakt upp i luften eller också ställer hon sig för mycket. Om hon också får ett högre grundtempo kan det mycket väl vara möjligt att hon slutar att vingla i traven.

 

En positiv sak: Jag kom ihåg banan! :D Push. Var lite nervös att jag skulle blanda ihop den med LB:n. Nej, men jag tycker att det bästa med henne var nog halterna på medellinjen i början och slutet. Hon är så fin då! :) Det är tusen gånger lättare att få henne att stå still samtidigt som hon behåller formen än mot t.ex. Kappan(som man ser på filmen).

 

Vi fick ungefär 56 %. Mitt sämsta resultat i en dressyrtävling, haha. Jag hade ett mål på 60 % så tyvärr blev inte våran tävlingsinsats godkänd. Domaren tyckte att hon såg ut att vara en riktigt trevlig ponny och önskade mig lycka till :) Vi ska kämpa och träna för att sedan komma tillbaka och klara det där målet!

 

Därefter blev det då Kappans tur. Vi tävlade i den första klassen – LB:1. Min debut i LB. Det var sjukt tråkigt, jobbigt och nej, inte alls roligt att rida fram. Jag funderade länge över varför jag änns var där. Men peppande och pressande gav resultat. Det var jätteroligt att väl komma in på banan och visa vad vi gick för.

 

Det slutade i att jag låg etta med 66 % till sista tävlande som puttade ner mig till andra platsen. Placerad blev jag allt ändå! :) Jag blev både förvånad och glad över placering. Jag trodde verkligen inte på en placering direkt efter tävlingsinsatsen. Det kändes inte jättebra då. Det finns allt saker vi kan finslipa på för att få det att gå ännu bättre och höja procenten ännu mer. Det är bara att gå hem och träna vidare.

 

Plus i kanten: Ridandet över medellinjen! Hon var verkligen utvecklats där. Förra gången vinglade hon jättemycket.

Minus i kanten: Haha, lite pinsamt, men jag glömde att sista hälsningen inte skulle vara mellan B och E :D Hehe. Tyvärr märkte domaren detta... haha. Måste plugga mer på programmet nästa gång! ;)


Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0