> Izzanh -

Shakie-ridning

Idag red jag MB med Shakkan. Tog också några hopp över 60 cm. Hon jobbade fint, var dock lite fjantig emellanåt och fick några dampattacker som vanligt -.- Men annars är skruttan bäst <3 Det roligaste är att direkt efter hennes dampattacker, om man då bara fångar ihop henne fortsätter hon lika fint som tidigare som om ingenting hade hänt. Haha ^^ Min plutt <3 :)

Bra sak i passet: Hm, måste nog säga att min hand kändes ganska bra. Och för Shakkans del - hon går på mycket bättre i skritten nu! Toppen.
Mindre bra sak i passet: Dampattckerna. Seriöst, hur nödvändigt är det? -.- I min sits kan jag också träna vidare på sitsen över hinder, få handen i rätt läge och trampet i hälen. Samt så kan jag bättre visa vart jag ska så att hon inte håller på med onödiga galoppombyten.

Denna övningen gjorde vi:

Jao, en ganska klassisk övning. Ett hinder/En bom-/cavalettiserie vid B och E. Sedan rider man på en stor mittenvolt, cirka 20 m. Övning är bra för att träna smidighet, kontroll och känna galoppsprång. Man kan passa på att reglera antalet galoppsprång - öka och minska. Shakkan lyssnar redan bra på tillbaka hjälperna, så istället tränade vi mycket framåt i just denna övningen. För hjälper framåt är någonting hon bethöver träna på.

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0