> Izzanh -

Hoppning på Shakkan 8 oktober

Hoppningen gick ganska okej. I början var hon jätteseg. Efter att vi hoppat några gånger började hon komma igång. Vi hoppade en bana som heter "Stilbana med studs" från boken 'Övningar och banor till hästhoppning':
'I denna övning som består av sju hinder, kan ryttaren bevisa att han/hon har kontroll över hästen. Vid stilbedömning som ibland används vid tävling, är det oerhört viktigt att kunna rida denna banan elegant och korrekt.
Ryttarens sits, vägval och tempo bedöms tillsammans med hästens förmåga, vilja och teknik över dessa olika hindertyperna.
Hinder 3A och B: Studs med anridning i trav, därefter 3 galoppsprång till nr. 4, en oxer.' - Så beskriver boken övningen.

Bra och rolig övning! :) Shakkan och jag hoppade bana på 80 och 90 cm. Sedan hoppade vi enskildiga hinder på 1 m, 1,1 m och slog vårat gamla rekord och hoppade 1,2 m :) Duktigt tjej <3 Jag måste träna vidare på att trampa ner hälen ordentligt över hindret, kanske också vara med fokuserad på vilken väg jag väljer. Bra idag var som vanligt min blick och att jag har atomatisk eftergift :) Toppen!
Film finns  inlägget under ;)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0