> Izzanh -

Dressyrträning

Idag blev det dressyr med Kappan. Hon var faktiskt sjukt fin i slutet! :) Så glad blir man. Jag red i grannens paddock i cirka 45 minuter. I dem minuterna hann jag med en hel del.

Först värmde jag upp i skritt och trav. I traven var det mycket serpentiner och vilter som gällde. Därefter gick jag vidare med träning av min sits och Kappans form. Mina armar var jättebra idag. Jag fick upp dem på ett bra sätt och då också fick den här 90 graders vinkeln vid armbågen.

Därefter gick vi vidare med att träna på framdelsvändningar i trav. Funkade riktigt fint :] Hon är verkligen super duktig på det. Innan galoppen(som gick asbra!) red jag i hög form, och det gav resultat. Gud vad fin hon var i vänstra galoppen. Samlad, lagom tempo, bra i form och ja, allt! :D Så glad över min stjärna <3

Sedan travade jag av i lägre form - som också gick toppen! - på åttvolten. Därefter tio minuters avskrittning.

Jao, som sagt kan man inte vara annat än nöjd över passet. Riktigt roligt var det [:

Gris-ägarna
Postat av: Anonym

Tränar du för någon tränare eller rider du bara själv? :)

2011-10-04 @ 21:34:38
Postat av: Sara

Vad roligt att det gick så bra! :)

2011-10-05 @ 11:42:18
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0