> Izzanh -

Born this way

Gud vad jag har ont i axeln ;/ Vi tränade på att knoppa första lektionen... Därför.

Jag kom nyss in från att ha varit ute sedan halv fem. Har ridit båda pollarna för att jag inte hinner rida båda på lördag. Bumsan red jag ut med, som sagt. Hon gick... ganska bra, och med ganska bra menar jag att på en skala 1-5 var hon en fyra. Ganska bra (Y). Kappan var... usch, jag vill helt inte prata om det ): Det känns som om hon bara blir starkare och starkade...

Vad skulle du göra? Rida med pessoa(för att hästen är för stark för alla andra bett) eller inte rida alls och tvingas att lämna tillbaka hästen?

<3
Jag älskar dig och vill ditt allra bästa <3 Det värsta är att om jag lämnar tillbaka dig kanske någon annan börjar rida med pessoa på dig igen. Jag vill inte att du ska plågas som du tidigare gjort utav det bettet...

Gris-ägarna
Postat av: Amanda

Hej!

Jag vill bara hjälpa dig från denna situvasionen, har du till gång till ridhus så kan du ju alltid åka dit och löshoppa henne så att hon får springa av sig rätt odenligt, testa även att longera henne men tänk då på att gå och följ med hästen och stå ej stilla på samma ställe för gå men med lite i en egen cirkel blir allt mycket mer avslappnat.

om inte så testa att rida med olika bett fast inte pessoat om du ej vill ha dt, (själv måste jag säga att jag hatar det) jag tycker att du INTE ska använda 2-delat bett då det lätt petar upp i gommen på hästen vilket leder till att hästen helst springer och biter sig fast i bettet vilket de ej ska. men du kan testa att rida med ett 3 delat bett men en slags klump på eller en platta som är den minsta delen. du kan då passa på att testa rida med en graman tygel som och det leder till att du få bätte kontroll och hästen kan inte längre få den friheten att dra upp och ner huvudet,

beskriv gjärna hur dant bett du har då kan det bli lättare för mig att, föklara ;)

2011-03-03 @ 21:35:44

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0