> Izzanh -

Ridning Shakkan 16 juni

Red i paddocken, MB. Samma övning som med Kappan i tisdags. Till en början skrittade jag fram typ två varv och så blev hon plötsligt "rädd" för någonting. Hon fjantade sig skitlänge! Så jävla dum är hon när hon håller på!!! :@ Jag fick sitta av och gå med henne, men det hjälpte inte särskilt mycket. Tillslut släppte det i alla fall och jag baha: "BRA!!! " Hon blev värsta rädd xD Haha.
Uppvärmningen annars var väl inte toppen. Red mest runt i traven med tanke på att hon blev stel varje gång vi red förbi det "skrämmande" stället. Fast egentligen borde jag ha ridit som jag planerat trots allt. Det häller ju att vara envisas och visa vem som bestämmer! Hon stegrade som in i sjutton men jag höll mig kvar ändå :) *stolt* Uppvärmningen i galoppen var dock bra. Ökat på långsidan, vanig på kortsidan. Sedan körde vi igenom bommarna och avslutade med en mini-bana i galopp och trav. Rd inte alls länge, typ fyrtiofem minuter, kanske? :3 Får bli bättring på det!!!


Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0