> Izzanh -

Skakie-ridning 22 juli

Haha, kuligt att jag skriver detta när det är den 23:e xD Haha, bara en sak jag kom att tänka på ^.^

Anyway, det är inte bara min katt som vill ligga och sova in min härliga säng just nu (; Så låt oss göra inlägget till en snabbis.

Hoppade. Övade samma sak som med Kappan i... går? :'3 Var det igår? Hur som helst, använde de hindrerna som de stod fast gjorde en annan bana + hoppade 70 cm på räckerna istället :) (eller på ena räcket ;D)
Såhär såg paddocken ut, den här banan:
Rosa längst ner hoppas upp, volt/vänder över så att man kommer ut vid M. Antingen kan man välja att sakta av till trav, trava över de lila eller också komma direkt på det rosa igen för att få mer flyt i galoppen. Jag prövade bägge alternativen.
Efter det det andra rosa hindret ---> gröna(direkt åt vänster, alltså innan man kommer ut på spåret). Volt runt och kommer på rosa längst mot A igen, det andra gröna(hoppa ner mot C) och sedan på de blåa(studsen). Lite svårt att förklara men gjorde mitt bästa xD

Uppvärmningen kan ni så vi går rätt på hur det gick ;)
Det gick bra. Riktigt kul var det allt! :D Kul att man har en liten hopponny i alla fall! :)

Sak som gick bra: Hm... galoppfattningarna! Helt klart var hon tipptopp på det idag! Och så måste jag bara säga att när jag liksom tryckte innan hindret, för att hjälpa till med avståndet, så hoppade hon. Vi har alltså fått till en bra komunication där ;) Bra, Shakkan - och IzzanhK!
Mindre bra sak i passet: Ostadighet i galoppen, byte galopp mellan de upphöjda galoppbommarna(som vanligt xD). OCh att vi måste jobba vidare med sånahär hinder(t.ex. rosa ---> grön) för att få en mer stabilare galopp :) Men det är bara att kämpa på(!), dudettes ! ;)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0