> Izzanh -

Ridning 3 juli

Shit, jag ska alltid dra ut på tiden -.- Måste verkligen sova nu! Fanny kommer imon, hoppas att vi kan sticka till Rottne då :P GOOOODIS!! :D<3 Och bett till Shakkan ;)

Shakkan:
Hoppning idag då. Prövade samma sak med den här hopp-övningen jag gjorde tidigare i veckan, funkade riktigt bra! :) Jag är jättenöjd över min tjej idag! :) När jag gick ut till dem nu ikväll skulle hon bara följa efter mig hela tiden :D Hihi, fina tjejen<3 Jag bara: "Jag älskar dig. " Typ först gången jag sa det på RIKTIGT till henne... speciellt ;)

Hum, tillbaka till ridningen; Shakkan gick alltså bra på den övningen :) Vi gjorde som jag borde ha gjort - börjat från grunden/början/långsamt. Som avslutning hoppade vi en oxer på 70 cm :) (pallade inte höja mer :D)

Uppvärming:
Skritt: Eh... just det! Serpentiner! Nästan hela uppvärmningen var grundan på serpentiner, hehe ;] Skit bra uppvärming i alla fall! Stort plus i kanten!
Trav: Serpentiner - såklart! Funkade mycket bra :) Vi jobbar vidare med böjning. Övade även på avsaktningar itll skritt över medellinjen, behövs lite mer jobb där med min koncentration och att hon ska lyssna på skänkeln framåt snabbare, annars mycket bra! Stort plus i kanten till uppvärmingen i traven också!
Galopp: Gissa vad? :D Serpentiner såklart ;) Mycket bra övning här också!
Uppvärmningen var tipptopp - skitbra, IzzanhK!! Fortsätt så!! ;)

Kappan:
Red alltså ner till Stockö för att rida lite dressyr. Det var lite folk där så det blev inte riktigt som planerat... Passet var inte så kul heller :/ Vet inte vad det berodde på, kanske upplägget som inte var det bästa? Red ju mest runt... Övade lite serpentiner, svängar(som behövs övas på!!!), volter(t.ex. storleken på volten) och lite andra trööökiga saker. Vi måste verkligen jobba vidare med galoppen!!!
Vet inte vad det var idag men hon funkade liksom bara inte bra :/ Red ju på bettet... vet att hon skulle gått bättre med hack... Men jag vill ju liksom tävla henne i dressyr och då får man ju inte ha hack... - dåligt!

Suck, nej, nu måste jag verkligen sova fast jag inte är ett dugg trött! 8D

Pööööööözz <3

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0