> Izzanh -

Kappiridning 21 juli

Hoppning. Yeah. Skoj var det allt :) Blev lite mer studs, höjde upp galoppbommarna och jobabde vidare med dem + hoppade två hinder på 60 cm. Kappan var duktig :) Fin också - särskilt i traven ;) Älsklings ponny <3
Ovisad hoppbild på Kappan och mig från nån gång i somras x) - 90 cm.


Uppvärmningen känns meningslöst att skriva om. Jag gör liksom övergångar, ställa/böja och flytta för skänkel i alla gångarter. Jag började ju berätta om uppvärmningen för att jag tyckte den var dålig. Nu har den ju utvecklats och jag har en plan som alltid fungerar! :) Så nu kommer jag nog sluta skriva om uppvärmningen för ni hur den är (;
Övningen.
Blå bommar - upphöjda galoppbommar
Lila bommar - travbommar på volt. Man kan lägga in en till i mitten men jag har inte fler så det fick räcka med två.
Rosa bommar - Upphöjda bommar. Mellan bommarna shusterar man galoppens längd och snabbhet. Fick som "normalt" in åtta idag. I början - nio.
Gröna bommar - Ett hinderstöd och två bommar som leder ut till två hinder = smart!

Bana:
Höger varv. Hoppar gröna mot hörnet, galopperar runt och hoppar det andra gröna mot andra hörnet så att man kommer ut i vänster varv. Blåa, saktar av till trav och travar över lila. Galopp och rosa bommarna. Om man vill kan man lägga till de gröna hindrerna igen efter det.

Nu ska jag äta, ha det!

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0