> Izzanh -

Älskade ponny <3

Gaah, hon var sååååååååå underbar idag <333 Älskade ponny <3 Uppvärmningen var verkligen som en dröm. Travstegen alltså... wow. Har inga ord. Så lätt, så mjukt, så gungiga steg. Hon var verkligen asss fiiin i traven! :D Är så glad! I galoppen var hon däremot... hm, inte så bra. Det var typ i... otakt(?). Kändes weird i alla fall.

Anyway, dagens ridpass - MB.

Uppvärmning:
Skritt: Skrittade lite på fyrkanten först innan jag gick in i mitten och gick runt bommarna samt emellan. Funkade mycket bra. när jag tog tyglarna övade jag även övergångar, ställa/böja på volten och skänkelvikning. bra uppvärmning!
Trav: Övervångar, ställa/böja på volten + skänkelvikning. Bra uppvärmning här med!
Galopp: Övergångar, ställa/böja på volt + skänkelvikning som inte gick igenom. Då tog jag in henne på volten och flyttade ut henne/gjorde volten större. Funkade mycket bättre. Fann då alltså en sak vi måste öva på - skänkelvikning i galopp. Kanske även bara att flytta undan för skänkel i galopp? Vet att jag måste träna på galoppombyte också ;) Kom ihåg det, IzzanhK!

Bra sak med passet: När jag gjorde halt från skritt behövde jag bara tänka still så stannade hon! :) Skitbra! Och när jag sedan skulle gå igång i skritt igen kunde jag bara peta hur lite som helst och sedan gick hon fram! (: Älskling <3
Mindre bra sak med passet: ... Måste väl bli galoppen då :/ Ärligt var hon lite seg i galoppen och den vanliga energin fanns inte riktigt med idag. Men ordentlig uppvärmning, ökad/minska galopp, och sedan kommer den vara som vanligt igen! :)
Dagens övning:
Blåa bommar - upphöjda på ena sida. Annars helt vaniga cavaletti.
Lila bommar - samma som blå.
Rosa bommar - Galoppbommar med avstånd till min polle 20 m. Där går normalt in 9 galoppsprång om man inte länger som jag gjorde till tio emellanåt ;)

Nu ska jag leta upp fler låtar. Tjatja.

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0