> Izzanh -

Ridning 6 augusti Kappi-bus

Har varit ute en tur med Kappan, eller ja, typ vid nio i morse xD Hon jobbade på bra. Verkligen kul att hon börjar få rätt form i gångarterna så att man slipper sitta och forma själv hela tiden! :) Stolt över tjejan.

I traven var hon jättefin och förvånadsvärt nog var hon ganska duktig emellanåt i galoppen också! :) På volter gick hon ner jättefint i form. Glad man blir när hon annars brukar fjanta! Vi jobabr vidare där med skänkelvikning i galopp och att jag ska vara tydligare med mina hjälper. Såklart övar vi även vidare på det här med formen i galoppen.

Annars var det tänk att bli ett cavaletti- och hopp-pass. Red i ungefär 45 minuter(?). I slutet hoppade vi två hinder på 50 cm, två på 60 cm och ett på 70 cm. Kappan var taggad men lyssnade bra. Jag gjorde även så att när jag red banan på lite lägre hinder saktade jag av till skritt från galopp, fattade galopp och t.ex. kom mot ett hinder. Saktade av till skritt, fattade galopp o.s.v. Detta gjorde jag för att hon skulle lyssna mycket bättre. Det funkade jättebra och då fick jag ju hela tiden någonting att tänka på så att det inte blev långtråkigt! Då red jag också mycket bättre vägar, tog ut svängarna och gasade på mer. Det är verkligen någonting jag kan rekommendera att man kan gör!

Bra sak i passet: Ja... det har jag ju typ redan sagt :D
Mindre bra sak i passet: Nja... venne men jag vet att vi ska jobba vidare på att få ett effektivare tempo så att jag kan jobba med halvhalter och så att hon samlar upp sig själv bättre.

Bana:
Gröna upp mot C, lila ner, fortsätter mot orange så att det blir en båge. Rid förbi A och hoppa mörkblå upp mot C. Bruna och sedan oranga ner mot A.

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0