> Izzanh -

Ridning 20 september

Idag var det Kappan som gick. Som sagt tränade jag att rida över bommar. Hon jobbade väl på bra. Efter 40 minuter utgick vi och valde att avsluta med en uteritt på cirka 20 min. Red runt Wicén. självklart blev man piggelin när man fick komma ut i "skogen". Och så ville man bara galoppera hela tiden, hehe xD Jao, bommarna då. De kombinerade jag med lydnadsövning. Ungefär såhär såg "banan" ut:
Jao, hur mycket behöver jag förklara? Svarta pilar är lika med trav. Röda kryssen är lika med halt. Gröna pilar är lika med galopp. Som ni ser än galoppavståndet mycket längre där uppe. Det beror på att jag valde att övergå till galopp där. Självklart kan man ändra och fortsätta i trav :) Så även kan man sänka krysset för att få trav hela vägen. Denna övning är bra för att få hästen att lyssna(som Kappan verkligen behöver träna på!) och även träna på raka vägar. De kantiga "cirklarna" ska föreställa volter ;)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0