> Izzanh -

Dag 09

Hästar som har varit eller som finns i mitt liv.
Självklart kan man säga att alla ridskolehästar har "varit i mitt liv". Här är några speciella:
Min första "riktiga" sköthäst som jag var skötare på... i typ nästan ett år :) Cookie eller som hon kallas - Vera. Hon står fortfarande på ridskola, dock. Hon är liksom 16 år och har typ gått på ridskolan i 10 år...
Rebelis Bid. Ja, vart ska man börja? Min älskling i 2 år. Kallas Rebus, och en riktigt charmig buse var han allt (: Han lämnade oss hösten 2010 och galopperar nu över de gröna ängarna<3
<3<3<3<3<3<3
Maj 2010 kom Honey Bumble Bee till mig. En rädd, söt d-ponny på 4 år då(fyllde 5 i juni) som vi skulle hyra på obestämd tid. Hon älskade att hoppa och var riktigt duktig på det! Jag lärde henne jättemycket och hon lärde mig jättemycket. Jag startade några hopptävlingar med henne på längre höjd. Hon var så sjukt tittig! Vi lämnade tillbaka henne ungefär ett år efter - Maj 2011 - för att köpa oss en egen ponny.
<3<3<3
Sörbys Kaprifol blev jag helt kär i vid provridningen. Hon var den finaste hästen jag någonsin ridit! Detta under Oktboer 2010. En vecka senare kom hon till oss. Egentligen sökte vi en sällskapsponny - istället fick vi en galen, gammal galoppälskare! :D Vi hyrde henne till 15 juni 2011. Då köpte vi henne. Hon kom alltid vara min :) <3 Kallas även Kappi eller Kappan. Född 1990, new forest och sjukt stark...
Men sedan sökte vi min ponny. D-ponny, okänd ras och 10 år. Shakira. Duktig på hoppning och väldigt bestämd. Vill hon inte så vill hon inte. Då stegrar man. Fast som tur var går det att övertala henne(lite skillnad med Kappan som alltid ska vara envisast ;D). Henne har vi ägd sedan 20 maj 2011.


Hoppas att ni gillade inlägget! (:

Gris-ägarna
Postat av: fanny järvå

Bara en fråga, har du tre eller två hästar nu ? Blev lite krångligt att förstå :)

/Fanny

2011-09-27 @ 08:21:47
URL: http://crewaef.blogg.se/

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0