> Izzanh -

Könsdiskriminering Del 2

Nu tänker ni väl såhär: ? Men jag ska berätta. Det var en på en hemsida som heter stallet.se som frågade vem man hade som favoritartist. Denna personen svarade Lady Gaga, och det satte genast igång mina tankar och funderingar. Varför? Hennes röst eller? För jag förstår nämligen inte hur man kan ha henne som idol.
Detta är bara ett av hennes alla lättklädda musikvideos. Jag förstår inte hur den här kvinnan tänker.

Hur kan man blanda detta med könsdiskriminering då? Jo, hur många lättklädda killar som är huvudpersoner finns det sådana här liknande musikvideos om? Inte lika många som tjejernas i alla fall. Varför låter sig dessa tjejer - som till exempel Lady Gaga - trycka sig ner av media? Har hon ingen egen vilja? VILL hon verkligen det här?

Diskreminering i vårat samhälle är en stor fråga. Den har funnits där så länge och det finns så mycket med den. Vart vi än vänder våra blickar åt. Jobb, pengar, utbildning och självklart inom musik/kändisvärlden. Jag tycker vi ska sätta stopp för detta evighetsplågande. Tycker inte du också det? Eller har du ingan känslor alls? För jag kan nästan lova att det är så många känslor som är involverade i sådana här samahangn:
(Vad tänker kvinnan med!? :@)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0