> Izzanh -

Uteritt & Hoppning

Uteritt:
För Kappans del blev det en tur i skogen. Riktigt mysigt i det otroligt vackra vädret. Red en runda som tog ungefär 45 minuter. Eftersom att jag hade med mig spö fick jag igång henne redan från början. Efter några galopper blev hon tittig och jobbig, annars gick det väl bra.

Hoppning:
Shakkan fick äntligen gå sitt favoritpass - hoppning! Ett riktigt hoppass blev det allt. Eftersom att det frusit under natten och solen legat på i dag var underlaget toppen. Började med att rida fram hyfsat snabbt, hoppade fram på lite lägre höjder och avslutade sedanmed bana på 0,9 & 1 m. Övningen kommer i ett separat inlägg.
Jag tycker att Shakkan var duktig, kunde haft bättre tempo framåt. Det jobbar vi vidare på. Hon behöver liksom jobba mycket, ha bra fart, nästan lite för mycket, så jag kan samla ihop henne men att hon fortfarande är beredd och kan sträcka ut sig ordentligt över hindret. Detta gjorde hon vid vissa tillfällen och då är hon så himla fin! Vårat nästa mål är att hon ska klara det under längre tid.
HAHA - bakbenen! Mycket kraft där ;)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0