> Izzanh -

Dagens ridning

Idag vart det ju roligt väder... Regnade första ridpasset. Riktigt grått och trist alltså. Shakkan red jag ner till Stockö med, trimmade dressyr. Hon var... pigg - wow! I skritten i början typ studsade hon och hade sig... Japp, det var nog Shakkans snabbaste skritt ever. Väl i Stockö körde jag igenom mycket voltarbete och övergångar mellan trav och skritt. Det funkade mycket bra i slutet faktiskt, men allt går det att få det ännu bättre! I galoppen var hon också studsig och bara helt väck. Blir att jobba vidare med den vid nästa pass istället.

Kappan red jag MB med. Red bara över dem bommarna som redan låg framme på ridbanan. Jag red fram ute innan jag gick in och jobbade över bommarna. Det blev också en hel del jobb med... ja, vad kallas det när man rider som slalom mellan hinderstöd, bommar och hinder? Kappan var i alla fall jätteduktig, mycket följsam! Det gjorde så att jag knappt behövde använda några hjälper alls (: Toppen!

I morgon går Shakkan uteritt, tror jag.

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0