> Izzanh -

Dagens pass

Kappi:
Kappan var först ut i dag. Henne tog jag till grannens paddock. Dock var det väldigt blött då det både regnat i natt och under praktiskt taget hela dagen :( Trist.se, nästan .com. Vi körde igenom lite, ville att hon skulle höja ryggen och jobba bra under. Hon har inte gått dressyr sedan i lördags. Usch säger jag bara. Nej, hon var inte alls fin. Blev en hel del jobb med att änns få henne lösgjord. Jag hade med mig spö så hon hade i alla fall bra fart. Hon brukar ju ha bra fart, det är bara det att det brukar dröja ett tag in i passet innan hon kommer igång ordentligt. Någonting positivt var i alla fall halt från trav. Det funkade yperbra! Duktig tjej (:


Shakkan:
Blev ett pass i mörkret i dag igen, hehe... Denna gången i min paddock. Det var oförklarigt lerigt. Det är helt hopplöst att rida där. Som vanligt vid MB-pass red jag ut innan och efter som uppvärmning och avslutning. Red mest över bommarna som var framme. Shakkan var SÅHÄR fin. Jag hade gärna kunnat rida i flera timmar på henne, haha. Om bara underlaget varit bättre... Anledningen till varför hon var fin - hon var pigg. Det är ovanligt och det är så skönt när man ser att hon verkligen tycker att det är roligt! Kan det bero på att hon fick hoppa över några upphöjda bommar? ;)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0