> Izzanh -

8 april - en jävligt bra riddag!

I dag fick mina älskade ponnyer gå pass i sin bästa gren!
Kappan gick dressyr, och som hon gick! Hon var inte varit så fin på jag vet inte hur länge. Gud vad glad jag blev! Jag kom verkligen runt henne, samlade henne bra och fick henne mer lösgjord än innan - som förr i tiden.
Vilken känslan i galoppen alltså! Så samlad, lagom-tempo har hon typ aldrig gått. Usch, äckligt perfekt var det verkligen!
Dock tränar vi vidare på ännu mer samling - alltså bättre kontakt, för att t.ex. kunna öka ökningarna. Men i denna takten kommer vi ju fixa det på nolltid!
Shakkan for jag till ridhuset och hoppade. Hon var väldigt duktig(och seg). Banan(och där med "övningen") kanske jag lägger ut i morgon, om jag kommer ihåg och pallar, haha ;)
I början var hon lite tveksam, men jag red bra och liksom "tvingade" över henne. Det blev i alla fall ett stopp, mer om det i separat inlägg.
Vi avslutade i alla fall denna övningen på 1 m, vilket är toppen eftersom att vi typ inte har hoppat det på evigheter.
Jag älskar min tjejer(kusligt att båda bilderna jag fick fram är med i designen...)!

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0