> Izzanh -

Ridning på Kappi

Det gick faktiskt bra idag :D Jag red dressyr i min paddock i ungefär 50 minuter. Även fast jag inte galopperade fram var hon sjukt pigg och stark. Jag träna på att hålla ihop händer och få dem upprätta genom att hålla i en pinne samtidigt som jag red seprentiner. Emellanåt gick det bättre. Jag red först serpentiner efter uppvärmningen. Det gick ganska okej. Red med tre och sedan fyra bågar i båda varven. Ibland var hon lite för het och trampade på för mycket. Jag övade på att räta på mig och sitta ner i sadeln. Jag red ingen speciell övning idag. Efter att ha jobbat en del i traven gick jag över till galopp, galopperade några volter i varje varv och gick sedan över till att trava av. I avtravningen red jag utan stigbyglar(detta är det enda sättet att få henne att sakta av på tempot när hon är som jobbigast!). Jag avslutade också med det jag började med - serpentiner.

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0