> Izzanh -

Hoppning med Shakkan 26 sep

Idag hoppade jag med Shakkan. Hon jobbade bra. Idag kände jag igen min fina pärla :) Hon var pigg och framåt, och framför allt tyckte hon att det var superroligt! :D Så klart fick hon några dampryck också ;) Det blev denna övning:
Låter svårt att se dock... :(
Såhär är banan: 

1. Cavalettibommar i trav ( cirka 1.10 m mellan )
2. Travhinder, med en bom framför räcke ( cirka 2.20 m )
3. Travbom – kryss – oxer ( 2.2m och 5.5 m )
4. Räcke
5. Oxer.


Vi behöver träna vidare på kommunicationen. Jag behöver titta upp, men ändå vara uppmärksam om att landa i rätt galopp. Vi gjorde några snygga, snäva svängar. Där behövs det jobbas vidare lite med sammarbetet. Jag måste tänka på att trampa ner hälen ordentligt, driva i lagom mängd och likaså få ihop henne i lagom mängd. Jag behöver också träna vidare på att hitta en lagom eftergift och komma ihåg att inte ta för mycket i henne. Hon är en känslig ponny!

Gammal bild...

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0