> Izzanh -

Dressyr med Kappan

Idag red jag dressyr med Kappan. Idéerna kom jag på typ under tiden somjag red. Kappan jobbade bra. Hon var jättefin i traven, gick klokrent i form och jobbade även fint i galoppen. Som vanligt var hon piggelin ;D Och stark... -.- Kommer säkert ha träningsvärk i armarna imorgon - lagom till skoljoggen!

Anyway, bra med min sits idag var att jag fick upp handen och armbågen i rätt läge. Det är bra jobbade av mig! Bara att fortsätta så!

Bra med Kappan var såklart formen i traven och att lyssnade mycket bättre på övergångarna idag. Ibland fjantar hon bara och gör det jag säger till henne några steg efter, men idag funkade det bra.

Vi behöver tränade vidare på: Jag behöver träna vidare på min sits och tänka på den hela tiden! Blick neråt och framåtlutning är EJ tillåtet! Med Kappan är det väl galoppen som kan förbättras, och få henne att där kunna jobba i ett lugnare tempo efter ökningar.

Här är några övningar:

Denna övningen gör man på stora A- eller C-volten(20 meter alltså). Det bruna är den slutna delen, där jobbar man i samma eller minskat tempo. Det rosa delen är det öppna delen. Där ökar man. Denna övningen gjorde jag i trav ett antal gånger och i slutet även i galopp. Mycket bra övning som ger bra form!
Föregående övning kombinerade jag med denna. Blå är trav och grön är skritt. Ah, det är väl inte så komplicerat att se!? :)

Ah, det var några övningar i alla fall ^^ Enjoy!

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0