> Izzanh -

Kappi & Shakie

Idag gick båda hästarna MB i paddocken i 50 minuter var.
Övning:
Såhär gör du:
Haha, jag och mina braiga skisser.
Börja vid punkten nere vid C. Vänder vid H mot bommarna så att det blir som en båge in. Där kan man välja att rida öppna eller slutna. Rid över de rosa cavalettierna, vänt till höger och rid öppna/slutna mot K. Påbörja att rida på stora A-volten som du sedan rider efter A och därmed även tar den översta röda upphöjda bommen. Vid F rider du båge in mot mitten. Även öppna/slutna där. Över bommarna och sedan fortsätta bågen mot M med öppna/slutna. In på stora C-volten efter C, rid över den röda bommen längst ner, avsluta volten och därefter kan man avslutna övningen ellet göra den en gång till. Detta går att göra i båda varven i alla gångarter, men jag rekommenderar att om du ska jobba i skritt kan du lägga ner bommarna på marken eller vara på din häst så att den verkligen går över utan att riva. I galopp kan bommarna i mitten bytas ut mot hinder, t.ex. ett kryss.

Framridning:
Gjorde övningen vi gjorde i TRS i tisdags. Haltjobb i skritten och sedan öka/minska steglängd i trav och galopp på långsidorna. Bra tips på framridningsövning!

Shakie:
Shakkan fick gå först idag. Väldigt dunktig i framridningen! Pigg, framåt och lyssnade bra på mina hjälper :) Det gillas! Bra att hon börjar att söka sig ner i form i traven.
Inom Mb-arbetet var hon också duktig, jobbade på bra och efteråt hade man en liten trött och svettig ponny med sin hem.

Kappi:
Piggelin som vanligt... Dels för att man galopperade fram. Ville inte riktigt vara med på noterna när vi körde ett avsides galoppombyteprogram annars är jag väldigt nöjd över henne också! :) Mina ponnysar är så fina <3

IzzanhK:
Upp med blicken och stadigare handställning! Räta på dig! Bra jobb med halvhalter när jag red Kappan. Behöver jobba vidare med att ha det där i åtanke.

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0