> Izzanh -

Dressyr med Kappan

Kappan var överpigg idag. Hehe, lilla gumman :) Red i grannens lilla paddock. Luften var väldigt kvävd idag... Och så var det ovanligt varm. Jag känner mig lite irriterad efteråt, faktiskt. Haha, konstigt :D Kappan fick i alla fall en ordentlig fram- och avskrittning - bra! Plus i kanten. I galoppen var hon verkligen helvild, och särskilt efteråt -.- Tönten min <3 Jag red fram med mycket serpentiner och volter i olika storlekar. Efter det gick man ner och satt på henne istället för att rida lätt. När jag fick ner min sits ordentligt kunde jag börja jobba med med öppna och slutna på volt samt åttvolten. Red även lite skänkelvikning på fyrkanten bara för att testa lite. Funkade bra :) Kappan var väldigt fint i traven idag. Hon bär upp sitt eget huvud jättefint. Duktig tjej! Däremot har vi en del att jobba vidare på i skritt och galopp inom just att bära upp sitt huvud... Pust, där kan hon allt vända sin envis sida till! Jag måste även träna på att man TITTAR UPP OCH INTE NER PÅ NACKEN!
Svett ponny efter en timmas pass ;)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0