> Izzanh -

Ridning 28 maj

Jag har inte ridit sen i onsdags! :o

Shakkan hade jag tänkt rida efteråt, men så kom Ami och baha: "Vi ska släppa ut vårat föl. Eftersom att Shakie skriker så mycket när hon är själv kan du väl ta och rida henne först!? " Jävla hora, bitch, skitunge! :@ Hatar henne, hatar henne, hatar henne!

Men till ridning nu då; Shakkan var jättehärlig! :) Jag är jätteglad! Vi red ner till Stockö och red dressyr. Satte inget speciellt kvar på henne, red mest runt i volter i olika gångarter.

När jag kom tillbaka hade Ami ändå inte släppt ut fölet! *himla med ögonen* Snacka om att man blev irriterad!

Kappi var underbar!!!! Jag red henne två gånger. På förmiddagen hoppade jag. Som högst hoppade vi två räcken på 80 cm och enbred oxer på 70 cm :) Hon var jättefin! I traven var hon U-N-D-E-R-B-A-R!! Gick hur fint som helst i form!
Vi hoppade en övning jag fann i min bok. Det var typ um snäva svängar och såntdär (;

På eftermiddagen - eller mer kvällen eftersom att klockan var nio - red Kappan och jag dalåkra. Hon var jättefin och lyssnade jättebra då också! Självklart överpigg i galoppen ;D Red barbacka och det var jättehärlig även om det gjorde lite ont med tanke på min höft ;P

Jag får inte glömma det viktigaste; jag provade nämligen hackamore på dem bägge och dem fungerade underbart! Ska aldrig mer rida med bett på mina hästar! Aldrig!


Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0