> Izzanh -

Ridning 29 juni

Skriver detta i efterhand.

Red Shakkan två gånger ju :P

På morgonen red jag ut med Linnea - runt Ekesås, fick en ny upplevelse xD Hästarna var väldigt fjantiga när dem skulle gå där bakom dem som gör tunnbröd. Linneas häst - Sarinda - fjantade sig typ och vägrade gå över en bäck. Då skulle Shakkan gå först men självklart skulle hon också fjanta sig då -.- Stegrade sig och hoppade och lite så -.- Irriterande! Så vi fick hoppa av och leda dem istället. Då gick det! :) Duktiga pollar. Sedan hade vi roligt på tillbaka vägen :') Det var en riktigt skojig ridtur (: Roligt att rida med någon annan för en gångs skull.

På kvällen red jag i paddocken - MB. Får visa banan nån annan dag, eller orkar jag nu? :P


Jag orkade! :D
Alla är galoppbommar. Exempel på bana:
Oranga bommarna, mörkgrå/svarta och sedan runt så att man ride rupp mot A, vänder som en båge ner mot bruna. Sedan man man också lägga till alla bommarna en gång till :)

Uppvärming:
Skritt: Jobbade med sits och vikthjälper. Red som en båge, kan visa! :

Röd med grå, brun med gul. Gröna linjerna kan man rida ökad, minskad eller samlad.
Detta gjorde jag även i traven och galoppen.
Jättebra uppvärming!

Sedan gjorde vi då MB-övningen :) Bra pass!


Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0