> Izzanh -

Ridning 26+27+28 juni

26:e juni
Kommer inte ihåg ett jävla piss från den här dagen så vi får väl se hur det går :P Söndag. Jag red båda hästarna. Kommer fan inte ihåg någonting. Tror att jag hoppade med Shakkan. Övningen får jag visa nånå annan dag.
Kappi då? Jo, just det! Jag red ut och badade med skruttan. Red dalåkra + badade lite där, barbacka hela vägen! :D Busan var duktigt men VÄÄÄÄLDIGT piggilinn! :D<3
Tränade även själv innan jag red. Styrketräning.

27:e juni
Igår då. Måndag. Red Shakkan på morgonen. Dressyrträning cirka 45 min...?
Uppvärmning:
Skritt: Gick med henne, bra! Hon var duktig och lyssnade fint. Bra uppvärming. Kunde övat med med avsakningar men bra med volter och vägar!
Trav: Red lite volter och så. Eh, tror att jag tränade ökningar också ;P
Galopp: På volt? Minns ej :( Har för mig att det var bra uppvärming i alla fall :D
Som helhet ganska OK.
Övning: Dagens övning vilade på böjning och ställning. Detta tränade vi på genom att rida serpentiner. Funkade bra och ibland mindre bra - mest bra!
Som helhet av ridpasset var skruttan fin :) Och framförallt - INGEN STEGRING! :D (Y) Plus i kanten!

Kappan vilade ju, men jag red ner till sjön med båda och då hänge hon också med så det blev några galopper och lite trav :D Pollarna var väldigt jobbiga vid sjön -.- Varför vill dem inte bada liksom? o: Elakt!

28:e juni
Kappi ridning idag då - hoppning! :D Hon var fin. Ibörjan var hon lite seg, rev en gång, men sedan gick jag på och då hoppade hon jättefint! :) Vi måste jobba vidare med galoppombyte över hindret och framförallt att jag verkligen ska visa det också! Ibland slarvar jag ju bara och bara åker. Skärpning, Izzanh!
Uppvärming:
Skritt: Skrittade bara runt lite. Stod även upp i lättsist och fick in trampet i hälen - bra! Bättre uppvärming önskas!
Trav: Red olika vägar, volter och övade mycket halter. Bra uppvärming!
Galopp: Två varv på volten, upp i lättsist, ner till C(om man början från A då) och ökad upp till A. Bra uppvärming! :)
Övning: Den här övningen jag visade som Amanda från norrlandsryttare.blogg.se gjorde. Mycket bra och lärorik övning! :) Plus i kanten - den var rolig! (:

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0