> Izzanh -

Ridning 24 juni

It's friday, friday. Gonna get down of fridaaaaaaay.
Coolt, va? ;)
Redan hunnit rida bägge hästarna + ätit. Fan för midsommar, känns så jävla onödigt! Min pappa är såååå jobbig också :@ Men nu handlar inte denna bloggen om hur mycket jag ogillar min pappa, utan om HÄSTAR.

Kappan red jag sist så låt oss börja med Shakkan xD

Shakkan red jag MB med. Tränade cavaletti för att få igång styrkan i bakbenen. Det blev mycket sådant för båda hästarna! Min flicka var duktig. Som vanligt var hon tvungen att stegra sig. Jag jobbar vidare med att få hennes huvud ner i galoppen - då funkar det faktiskt mycket bra! - och höja mina händer steg för steg. Hon är ju väldigt känslig när det gäller händerna.
Denna "övningen" gjorde vi:

De mörkblåa bommarna är ju vanliga bommar med avståndet ungefär 1 m. De röda bommarna är likaså, vanliga bommar. Den tjocka, lila "bommen" är en upphöjd bom på cirka 30 cm. Varför jag la in den var för att få in ett skutt också ;)
Uppvärmning:
Skritt: Skrittade som vanligt runt på långa tyglar. Inte särskilt länge. Två varv i ena och ett i det andra. Kan fortsätta och förbättra skritten genom att lägga volter med hjälp av vikten, stadig skänkel, sits och blick.
Trav: Satte igång vid C, travade ner till A, stora volten, red ner till C, skänkelvikning in och ut på långsidan mot A, tempoväxlingar i långsidan ner mot C, bytte varv och gjorde samma sak i andra. Bra uppvärming och bra genomtänkt.
Galopp: Fattade galopp vid C, galopperae upp till A, stora volten två varv, galopperade ner till C, en halv framdelsvändning från skritt/halt och gjorde sedan samma sak i andra varvet.
Bra jobb idag, Shakkan.

Kappan red jag och klättrade med på det vanliga stället :) Hon gick mycket bra. Tiden gick jättefort! :o Vi gjorde de vanliga övningarna. Tre upp, tre ner. Red "vägen" ner i skogen, galopp upp och några skutt över nerfallna träd. Tre ner, tre upp och sedan klart! :)
Bra jobb, älskling<3




Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0