> Izzanh -

Shakkan

Red ett pass med henne i morse. Bara lite lätt cirka halvtimmen. Hade tänkt 30-45 min, så det blev ganska bra. Red igenom henne först. Övergångar, ställa, böja och sedan flytta för skänkel. Det märks att hon inte har gått på ett tag. Hon har tappat lite. Väldigt seg i formen och stretig så vi har en del att jobba på där.

I början, skritten på långa tyglar, gick hon energiriskt fram i de två första varvet :D Taggad ponny! Sedan blev hon sitt vanliga, slöa jag igen ;) Haha. Galoppen ökade hon dock nog lite mer än vanligt i ;) Galoppälskare <3

Uppvärmning:
Skritt: Inget särskilt, tyvärr... Blir inte så bra betyg i skritten. Efter cirka fem minutern tog jag upp henne, jobbade lite halter och volter. Där blir det dock bättre betyg! ;)
Trav: Tja... vad gjrde jag nu igen? Jag ska alltid glömma traven xD Haha. Men typ övergångar till skritt, volter(både 20 meters och 10/15 meters) samt lite skänkelvikning.
Galopp: I galoppen galopperade jag bara runt på stora A- eller C-volten/volterna, två varv. Kanske inte det bästa men ville inte att hon skulle få för mycket press på sig.

Efter uppvärmningen hade jag nästan ridit en halvtimme, men tog ändå några varv på åttvolten för att försöka få ner henne lite mer i bättre form. Efter det skrittade jag ner till Gunnel och tillbaka :)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0