> Izzanh -

Ridning 30 juli

Först red jag Shakkan. Som tur var regnade det inte förrän vi var påväg hem igen. Med henne red jag ner till Stockö. Tränade lite dressyr - öppna, slutna och de andra övningarna jag gjorde med Kappan igår(29:e). Hon gick... fint? Jävligt seg var hon i alla fall! Men det var bra av mig att skippa spöet! Som sagt - hästar är det enda djur man får slå. Rättvist? Inte direkt.

Bra sak i passet: Hm, måste självklart säga att hon inte stegrade sig var en bra sak. Med då? Jo, traven kändes ganska bra.
Mindre bra sak i passet: Galoppen. Hon fjantade och ville inte alls som jag ville. Måste jobba vidare med hennes form där.

Påpekande(!): Träna mer ryggningar!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Kappan då? Jo, henne red jag ut en tur i skogen med. Kronorundan. 5 km och brukar ta sådär halvtimmen att rida. Red lite extra vägar + tog några skutt över ett nedfallet träd, så rundan tog väl ungefär 45/50 min ;)

Finns inte så mycket mer att säga där förutom att hon var duktig och fin! C;

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0