> Izzanh -

Ridning 25 juli Shakkan

Japp, som rubriken säger - Shakie-ridning. Red ressyr i cirka timmen. Det har inte gått så bra på ett bra tag så jag är mer än nöjd. :) Varför gick det så bra då? Jo, hon jobbade toppen i traven, verkligen! Hon har nog aldrig gått så bra med bett. Kanske kan man starta en dressyrtävling med henne ändå? ;D Hoppas! Skulle vara skitkul.
Även galoppen var mycket bättre än vanligt. :) Förutom att hon typ var seg så jag fick verkligen jobba henne i varje steg... -.- Slöis.

Övningen då? Körde igenom program. LC:2 + LB:1(det var de jag hittade i pärmen xD). Anledningen till att jag inte körde någon "övning" var att jag inte riktigt visste vilken övning jag skulle göra - jag visste inte vad vi/hon behövde/behöver träna på. Men det vet jag nu.

Ökad trav, galopp till trav, halva snett igenom(att hon ska gå rakt och sluta gå sidleds bara för att jag råkar nudda henne), vända rätt upp i trav.

Bra sak i passet: Galoppfattningarna lyssnar hon jättebra på! :) Även om jag trycker som en idiot, hehe xD Okej, vi får nog jobba vidare på det också (; Mer då...? 10 meters volten i galoppen funkade ganska bra faktiskt! :) Förutom att hon gärna drar sig ut, bort från skänkeln ... :/ Inte bra. Lite mer ris där alltså... Men nu vet jag ju som sagt vad jag behöver träna på! (:

Som uppvärmning i skritt och trav red jag serpentiner. Bra! Galoppen blev utdrag från LC:n- och LB:n-s galopp.


Bild från första passet hemma - alltså andra gången jag red henne. Mycket har förändrats sedan dess... Som tur är!

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0