> Izzanh -

Dagens etiska dilemma - Kändisar.

Var börjar vi då? Jo, tänk på hur mycket dessa människor tjänar på att till exempel stå och en scen och... sjunga. Ta Brithney Spears som exempel, hur mycket tro ni att hon tjänar per år? Jag tror i alla fall att det är en hel del miljoner.

Liksom ishockeyspelare, fotbollspelare och andra sporteras spelare. De är bra på sin sak, so what? Vad gör managerna(eller vem det nu är som ger dem pengar) när de ger dem pengar? Jo, de visar hur mycket bättre de är än alla andra. Hur mycket de förtjänar tusentals per kläder, överdrivet dyra bilar som de sedan kör runt i, släpper ut koldioxid som sedan gör att växthuseffekten ökar och allt annat onödigt skit.

Hur ska man använda dessa pengar bättre? Om ni inte vet det är ni verkligen långt ute och cyklar. Det borde alla veta, det borde alla förstå. Vi pratar om dem varje dag, och jag lovar att vi minst skänker en tanke åt dem varje dag. Afrikanska barn. Inte bara afrikanska. Alla svältande, döende barn där ute som inte har råd att få varken vatten eller mat på grund av dessa dumma kändisar och deras jävla bilar, kläder och hotell!

Varför kämpar vi inte tillsammans emot hungersnöden? Varför ska bara vissa människor få mat och få lov att leva ett liv på jorden vi alla lever i?

De har väl bara tur, tänker eller säger du. Men tänk om du var satt i den situationen. Skulle du ha tänkt och sagt samma sak då?

Jag vet i alla fall att jag tänker kämpa mot hungersnöden. Jag vet i alla fall att jag tänker skänka pengar och kläder varje månad. Det tycker jag att du också borde göra, Miss/Mrs. Spears. Kom igen, en hundralapp!? En ynka hundralapp kan rädda ett - om inte flera - liv! Så vad väntar du på?

(Såklart är det inte bara kändisarnas fel, men som sagt - en stor del är just deras fel)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0