> Izzanh -

Ridning i daaah igen.

I dag har man ridit fyra hästar. Finch, Shandy(såklart!), Kappan och Shakie. Nu ska jag skriva om ridningen här hemma:

Kappan red jag dressyr på. Körde igenom mycket att hon skulle mjukna och lyssna på mig, alltså blev det mycket voltarbete i lite längre tempo för att jag skulle orka hålla ihop henne. Visa stunder var hon fantastiskt fin. Jag fick ett sånthär ögonblick när jag kände att det var vi och inte jag och Kappi - underbart! Blev ungefär en timme och 20 minuters pass på grund av lång fram- och avskrittning :)


Shakkan red jag ut på, kronorundan. Vad kunde det ha tagit, en halvtimme? Var liiiite läskigt i mörkter men gick annars fint :) Gosh, så små steg tjejan tar! Verkligen skillnad mot hästarna man red under morgonen. Tränade lite övergångar och galoppombyten. Det funkade fint förutom att vid för många galoppombyten blir hon väldigt studsig och kortar då språnget yttligare(om det nu går!), alltså kan det lätt komma till en stegring från hennes sida vid sådana tillfällen när hon blir passiv. Får tänka vidare på att köra långa steg, kräva lite mer utav henne. Det kanske blir att jobba vidare på imorgon när det ändå är dressyr? ;)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0