> Izzanh -

Ridning

Ja, kan julafton börjar bättre än då man ramlar av? -.- Varning för långt inlägg! Såhär var det:

Red ner Kappan till Stockö för att trimma dressyr. Gick jättebra till att börja med. Hon brukar vara väldigt spretig men i dag var hon hyftsat mjuk i alla fall. Kommer inte riktigt ihåg eftersom att jag skriver detta i efterhand, men tror att jag jobbade mycket övergångar och framför allt voltarbete. Åttvolten + serpentiner. Sedan bestämde jag mig för att lägga upp stigbyglarna och träna min egen sits.

Red lätt utan stigbyglar, Kappan hoppar till då hon tydligen blev rädd för någonting. Jag tappar balansen, hamnar snett och det gör såklart henne ännu räddare. Hon rycker till, jag hänger inte med och far därför ner i backen. Aouth.

Jag tappar luften och typ skriker för att jag inte kan andas. Kappan sticker iväg hemåt i full galopp (såklart jätteglad ponny som äntligen får galoppera!! -.-). Efter lite men och om tar jag mig upp, hämtar jackan och möter på vägen hem ett par som jag mötte på vägen ner. De hade tydligen hört mitt skrik och undrar såklart hur det är med mig. De hämtar bilen och lovar att skjutsa hem mig.

Väl i bilen ringer Emma - en i byn - av alla människor och säger att hon har min häst. Tydligen hade hon, som jag hade trott, varit på väg hemåt med stannat då hon kommit till byns stall(säker för att hon hört hästarna). Så jag hoppar av vid stallet, tackar för skjutsen och hoppar upp på min lilla busponny.

Ingen större skada. Jag fick något blåmärke på den högra sidan av ryggen samt lite öm över revbenet på samma sida. Rev upp några sår på högra armen och typ två "hål" i högerhanden. Eftersom att Kappans stigbyglar låg över hennes manke blev inget skadat där - tur!

Hm... tror att jag skriver om Shakkan i ett separat inlägg, va? :D

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0