> Izzanh -

Ridning 6 augusti Shakkan

Shakkan var ganska fin idag. I mellan åt i traven när jag sa till henne på skarpen gick hon riktigt fint. Ananrs var hon väl som vanligt. Seg också... såklart. La ut några bommar som jag travade över. I slutet hoppade jag även lite studs. Gjorde en liten "mini-bana". Red ungefär 50 minuter.

Bra sak i passet: Galoppfattningarna lyssnar hon skitbra på. Jag kan liksom fatta från skritt bara sådär och hon går direkt upp i bra galopp. Det är också bra att hon lyssnar väldigt bra - både på mina vikthjälper och tygelhjälper.
Mindre bra sak i passet: Ja, vi jobbar vidare med galoppen. Hon var väldigt fjantig i början. Även det här med att flytta i galopp. Fast en sak i taget. Hon fjantade även lite och ville göra galopppmbyten ibland när vi hoppade studsen - då måste jag tänka på att vara tydligare med vad jag vill! Tålamod, tjejen!

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0