> Izzanh -

Ridning 25 augusti

Idag fick alltså båda hästarna gå. Shakkan red jag först. Red ungefär i en timme, kanske lite mer. Henne hoppade jag med. Hon gick fint. Hon var väldigt duktigt också. Dock blev hon väääldigt trött i slutet så uthållighet får vi jobba vidare på. Därför blir det också en lugnare uteritt för hennes del imorgon. Hur som helst hoppade vi som max 90/100 cm. Övningen kommer i eget inlägg senare. Övade även lite omhoppningsvägar med henne. Hon är verkligen lätt att vända och vrida på hur som helst! Och duktig är hon med att få rätt galopp också! :] Det var mycket sällan jag behövde hjälpa till där inte. Mindre bra väl väl att hon blev trött ganska fort och mina vägar kanske inte var bäst idag. Vi jobbar vidare med det.

Kappan red jag ut en tur i skogen med efter det. Vi var väl iväg 45 minuter kanske. Red Barsö. Blev en hel del galopp och därför tog inte rundan så lång tid. Hon var som vanligt pigg och stark i slutet. Men ibland i galoppen kom hon ner i bra form. Det är bra!
Shakkan och jag hoppar 110 cm i juli ^^

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0