> Izzanh -

Ridning 23 augusti

Idag blev det alltså ett träningspass för Kappan. Blev lite dressyr - okej, ganska mycket! - och lite gång över bommar. Hon jobbade fint. jag var ganska irriterad redan från början så min ridning kanske inte var den finaste ;3 Men vi jobbar vidare. I traven var hon väl sådär. Det har och kan liksom gå bättre. Jag började såhär med övergångar och jobbade sedan mellan halt och trav - det behövs! Därefter jobabde jag lite med att man skulle vända rätt över från ena långsidan till den andra samt med halt i mitten. Det höll jag på med tills det gick bra. La även in några ökningar i traven lite här och där. Blev även en galopp i varje varv i slutet på 20-meters volterna. Och såklart gick jag över mina framplockade bommar - två stationer med 6 bommar på varje - några gångar. Bommarna jobbade hon faktiskt riktigt bra över! Det var mycket sällan hon slog i. så bra pass alltså :)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0