> Izzanh -

Ridning 18 augusti

Blev ungefär fyra timmar i stallet. Riktigt bra att jag hann allting! :) Först började jag att rida Shakkan. Dressyr i paddocken i cirka 45 minuter med 5-10 minuters uteritt i skritt som avslutning. Vi värmde upp säkert 15-20 minuter. Galoppen var annorlunda annars var allting som vanligt ;) Tränade nämligen på volterna. Hon är väldigt stel. Det märks att hon har tappat mycket nu när hon har stått i en vecka.

Annars red jag igenom serpentiner med tre och fem bågar i 20 minuter typ. Vi avslutade också med övergångar som hon visade jättefin prestation på på NH-passet sedan! :]

Bra i passet: Eh... kanske att hon inte riktigt var piggast i början men kom igång efter en stund :) Det var bra!
Mindre bra i passet: För min del måste jag träna vidare på handställning och att få rätt vinkel på armen. Shakkan var som sagt väldigt stel och jobbade inte på rätt sätt. Måste öva vidare på att hon ska höja ryggen mer. Det får bli mycket bommar och klättring för henne.

Jo, efter att hon fått vilat lite körde vi NH och lastning. NH passet var roligt. Gick med henne i typ 10/15 minuter. Övade att gå från sida till sida, ryggningar, stanna när jag stannade och gå när jag gick. Det bästa var att när jag sprang med henne och sedan skulle stanna var hon jätteduktig! Stannade direkt och bara stod och tittade på mig och undrade vad vi skulle göra härnäst. Riktigt bra jobbat, Shakie<3 :)

Lastningen gick och toppen! (Y) Det behövdes bara två gånger och så gick hon in. Tror jag börjar få grepp på hur jag ska göra. Nästa gång ska vi träna på att hon ska gå in den andra sidan - höger.

Kappan red jag också lite i paddocken med. Det roliga var att innan när jag red Shakkan där regnade det typ lite i slutet men när jag var där med Kappan tittade solen fram istället xD Haha, konstig väder. I uppvärmningen tog jag ingen galopp. Vi tränade igenom lite skänkelvikning till att börja med. Hon var verkligen sjukt fin när jag flyttade undan för höger :] Därefter red jag lite volter i varje hörn. I slutet tog jag en galopp. Hon var verkligen pigg! :D Det var väldigt roligt att galoppera med henne igen. Har verkligen saknat det <3

Bra sak i passet:
Hm, måste nog säga att hon hade ganska bra tempo. Hon var såhär pigg och glad hela tiden. Älskar verkligen hennes personlighet <3 Världens finaste Kaprifol <3
Mindre bra sak i passet: Ja, jag får ju träna vidare på att ha armen i rätt läge och handställningen. Ananrs var hennes form i galoppen fin idag. Jag måste också jobba vidare med henne i traven och se till att hon inte hamnar för lågt.

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0