> Izzanh -

Kappan är sjuk...

I morse när jag gick ut till hästarna hade hon typ knappt rört höet. Inte heller hade hon gått runt som hon alltid gör(det skulle jag isåfall ha sett i spånet). Vet inte riktigt vad det är med henne... Vi tog tempen på henne i morse och sedan på förmiddagen. Den låg runt 38 grader då. för ungefär en timme sedan hade den stigit till 38,7...

Det komiska är att hon är jättevarm över halsen medan baken är typ iskall -.- Haha.

I morse fick hon vara ute någon timme. När jag tog in henne bara stod hon där, orkade inte änns vända på sig. Någonting är fel men vad? Veteriänen sa att hon skulle få stå inne och ville idag. Stakars Kappan tittar på mig med sina oskyldiga, fina ögon och undrar vad hon har gjort för fel som inte får gå ut. För om det är någonting hon vill så är det att gå ut! Att det regnar och är lerigt har hon ingen negativ åsikt om ;)

Hon har i alla fall rört höet lite och drukigt en del. Vi har funderat på om det kan vara någonting i munnen men eftersom att hon inte vill gapa riktigt är det lite svårt att lista ut det... -.-

Kappi har alltså antingen kommit in i en depp-perid eller också har hon fått för sig att hon är fet(som jag fullt håller med om) och ska banta xD

Nu står båda hästarna inne. Shakkan är så orolig när hon är ute själv. Jag ska gå ut en sväng till dem igen nu, ciao! ;)

Gris-ägarna

Lämna gärna en trevlans kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0